User eXperience analyse
Eenvoud is de ultieme verfijning
Website gebruikerservaring analyse
Gebruikerservaring heeft een direct verband met de algehele prestaties van uw website. Bezoekers die niet tevreden zijn met hoe uw website is opgezet, zullen minder snel op uw website blijven, er gebruik van maken of er kopen. Maar als u al eerder heeft geprobeerd uw gebruikerservaring (UX) te optimaliseren en de resultaten zijn hetzelfde, betekent dit dat uw website een uitgebreide gebruikerservaring analyse nodig heeft. Wij zullen u helpen problemen en zwakke punten in uw UX aan te wijzen door middel van bezoekersenquêtes, analyse van bezoekersgedrag en een website analyse om zwakke bruikbaarheidselementen te identificeren.
Gebruikerservaring is ook de #1 zoekmachine optimalisatie (SEO ranking) factor.
Uw website vertegenwoordigt uw bedrijf. En de ervaring van de bezoekers van uw website heeft direct invloed op de manier waarop zij naar uw bedrijf kijken. Weten wat er mis is met de UX (gebruikerservaring) van uw website is net als weten waarom niemand naar binnen stapt om in uw fysieke winkel te kopen.
Reactweb.nl
Waarom UX-ontwerp uw website kan maken of breken
Navigatieproblemen alleen al kunnen uw website maken of breken. U kunt geen klantenbinding krijgen als de navigatie van uw website verwarrend is met vervelende links die doorverwijzen naar verschillende pagina's. Zelfs een geweldige aanbieding zorgt er niet voor dat klanten blijven, als ze niet kunnen achterhalen hoe ze van die aanbieding gebruik kunnen maken.
Website bezoekers verwachten een interface waar ze geen handleiding hoeven te lezen om te navigeren. Een niet-intuïtieve en complexe gebruikersinterface (U)I is een van de belangrijkste hindernissen in UX (gebruikerservaring). Enkele van de belangrijkste dingen die een gebruikersinterface kunnen verbeteren zijn: vindbaarheid, toegankelijkheid, efficiëntie en voorspelbaarheid.
Een ander probleem in de UI (gebruikersinterface) is de niet-responsiviteit. Een effectieve UI moet responsieve feedback geven, waarbij gebruikers onmiddellijk de resultaten van hun actie te zien krijgen. Een vertraging van een paar seconden kan leiden tot afhaken, vooral als de gevraagde actie hen geen stimulans geeft om te blijven.
Uw potentiële klanten zullen online niet in de rij wachten. 47 procent van de websitebezoekers verwacht dat een site binnen 2 seconden laadt. Nog eens 40 procent van de bezoekers zal vertrekken als de site niet binnen 3 seconden laadt. Bij mobiele gebruikers ligt dit cijfer nog hoger: 53% haakt af als een website de 3 seconden grens niet haalt.
Verwar bezoekers niet met oproepen tot actie die de boodschap nauwelijks overbrengen. Net als navigatie- en interface aanwijzingen, moeten uw oproepen tot actie uw bezoekers onmiddellijk vertellen dat dit de weg is en dat dit is waar u moet klikken. Zonder die duidelijke boodschap kunt u niet verwachten dat bezoekers de gewenste actie uitvoeren.
Error 404 is een van de meest voorkomende websitefouten. Het is het resultaat van een gebroken link of een pagina die niet goed is doorgestuurd. Dit, samen met Error 504 (gateway timeout) zorgt voor een frustrerend bezoek aan een website.

Reactweb's analysepakket voor gebruikerservaring
Werk samen met ons team van website design en conversie experts. Door de jaren heen heeft ons team gewerkt met talloze websites met uiteenlopende UX (User eXperience) problemen. We identificeren, verwijderen/vervangen problematische gebruiks en ontwerp elementen, en implementeren gebruiks oplossingen om overlappende problemen die de gebruikerservaring beïnvloeden verder aan te pakken.
Vaak is het moeilijk om te zien wat er mis is met uw website als u zo gewend bent aan de werking van uw website. U ziet geen probleem in de navigatie omdat u al weet waar alles staat, maar u kunt niet verwachten dat een bezoeker die voor het eerst op uw website komt dezelfde vertrouwdheid heeft.
Daarom heeft u experts nodig om uw website grondig te inspecteren. Reactweb heeft geleerd hoe klanten denken en wat hen drijft om een website te verlaten of om te blijven om een product of dienst te kopen.

Jouw website
Bouw de toekomst van het web
Wij ontwerpen en ontwikkelen websites en applicaties van wereldklasse.
Gebruikerservaring
... optimalisatieproces
Gebruikerservaring optimalisatie is echter geen snelle oplossing. Het is een proces dat twee hoofdstappen omvat: gebruikerservaring analyse en aanbeveling implementatie.
Gebruikerservaring analyse vereist een grondige inspectie van de ontwerpelementen van de website en identificatie van zwakke bruikbaarheidselementen. Bezoekersgedrag biedt ook belangrijke inzichten in de indruk die bezoekers van de website hebben en hoe ze met de elementen van de website omgaan. Naarmate de analyse vordert, zullen we aanbevelingen doen die we kunnen implementeren om de algemene gebruikerservaring van uw website te verbeteren.
Reactweb.nl
Wat kan je verwachten
Reactweb is resultaatgericht. Na een gebruikerservaring optimalisatie proces, kan u onmiddellijk verschillende veranderingen opmerken in de prestatie van uw website. Verschillende effecten hebben een week of twee nodig voordat u de verschillen volledig kunt opmerken.
Hier zijn slechts enkele van de belangrijkste User eXperience (gebruikerservaring) optimalisatie resultaten:
Indirecte effecten van gebruikerservaring optimalisatie zijn een toename van terugkerende bezoekers, conversiepercentages en inkomsten. Uiteindelijk wil elke website eigenaar de laatste drie effecten bereiken.